Wypróbuj za darmo

czwartek, 31 stycznia 2019

Integracja z Ceneo - również bez sklepu (+ bonusy)

BaseLinker wzbogacił się o kolejną integrację z Marketplace. Integracja z Ceneo umożliwia pobieranie zamówień, wystawianie ofert oraz dwustronną synchronizację stanów magazynowych.

Ceneo to obecnie nie tylko porównywarka cen, ale także marketplace. Kupujący składać mogą zamówienia bezpośrednio na stronie Ceneo. Możliwe jest także wystawianie ofert na Ceneo bez posiadania własnego sklepu internetowego.

Dla użytkowników BaseLinker Ceneo przygotowało pakiet bonusów, które możesz otrzymać rozpoczynając sprzedaż w Ceneo (więcej informacji na dole wpisu).



Pełna integracja Ceneo - dla kogo

  • Dla sprzedawców nieposiadających sklepu internetowego, którzy chcą wystawiać na Ceneo produkty z magazynu BaseLinkera, magazynu hurtowni lub innego podłączonego do systemu magazynu, który nie jest sklepem internetowym.
  • Dla sprzedawców posiadających sklep internetowy, którzy nie mają w sklepie modułu obsługującego Ceneo lub chcieliby przenieść zarządzanie ofertami Ceneo z panelu sklepu do panelu BaseLinkera. Możliwe jest teraz wystawianie i zarządzanie ofertami Ceneo analogicznie jak w przypadku integracji np. z Allegro czy eBay. Z drugiej strony zamówienia złożone bezpośrednio w Ceneo spływać mogą do sklepu internetowego i być odpowiednio powiązane z produktami sklepowymi.


Funkcjonalności integracji

  • Wystawianie ofert na podstawie magazynu sklepu internetowego, magazynu BaseLinkera, magazynu hurtowni lub innego magazynu podpiętego do systemu. W dziale Ceneo -> Wystawianie udostępniona została także nowa metoda wystawiania: automatyczne wystawianie. Umożliwia ona szybkie tworzenie nowych ofert bez potrzeby przechodzenia przez formularz wystawiania. Możliwe jest np. automatyczne wystawianie wszystkich nowych produktów, jakie pojawiają się w sklepie lub magazynie, bez dokonywania żadnej dodatkowej pracy - wystarczy że produkt pojawi się sklepie lub magazynie i od razu wystawiony może zostać na Ceneo.
  • Automatyczna synchronizacja stanów i cen w ofertach
  • Pobieranie zamówień złożonych przez "Kup Teraz" w Ceneo do BaseLinkera i ewentualne przekazywanie ich dalej do sklepu internetowego
  • Ściąganie stanu magazynowego w sklepie lub magazynie BaseLinkera towarów kupionych bezpośrednio na Ceneo


Sprzedaż na Ceneo bez sklepu - jak to działa?

BaseLinker umożliwia wystawianie na Ceneo także ofert niepołączonych z żadnym sklepem. Przy danej ofercie nie ma wtedy linku do sklepu, a jedynie przycisk "Kup Teraz". Sprzedawcy nieposiadający sklepu mogą teraz swobodnie prezentować swoją ofertę na stronach Ceneo, docierając do kolejnej, szerokiej grupy kupujących.


Bonusy dla nowych sprzedawców

Dzięki współpracy z Ceneo wszyscy użytkownicy BaseLinkera, którzy zdecydują się na rozpoczęcie sprzedaży na marketplace Ceneo (posiadając lub nie posiadając sklepu internetowego) otrzymają pakiet bonusów:

Dla klientów BaseLinker posiadających sklep WWW, którzy założą konto w Ceneo: Dla klientów BaseLinker bez sklepu WWW, którzy założą konto w Ceneo:
  • Tygodniowa promocja sklepu na głównej stronie Ceneo
  • Bon 200 zł na usługę „Podświetlania ofert”
  • Bon 200 zł na usługę „Licytacja pozycji ofert”
  • Darmowa usługa „Ochrona Marki” przez 3 miesiące
  • Tygodniowa promocja sklepu na głównej stronie Ceneo
  • Bon 200 zł na usługę „Podświetlania ofert”
  • Darmowa usługa „Ochrona Marki” przez 3 miesiące

Aby aktywować bonusy prosimy o kontakt z obsługą Ceneo zaraz po rejestracji kont i podłączeniu go do BaseLinkera, na adres: wsparciesklepu@ceneo.pl

Wszystkich sprzedawców, którzy do tej pory nie korzystali z Ceneo zachęcamy do wykorzystania promocji i wypróbowania Ceneo jako kolejnego kanału sprzedaży. Ceneo to jedna z najpopularniejszych stron internetowych w Polsce, która codziennie przyciąga miliony odwiedzających i może stanowić stałe źródło nowych zamówień :)

Dodatkowe informacje 

Więcej informacji na temat samej integracji, a także instrukcje obsługi znajdziesz w naszej bazie wiedzy:
  1. Konfiguracja konta Ceneo: http://pomoc.baselinker.com/pomoc/konfiguracja-konta-ceneo/
  2.  Zarządzanie ofertami:  http://pomoc.baselinker.com/pomoc/wystawianie-i-zarzadzanie-ofertami-ceneo/ 
  3. Obsługa zamówień z Ceneo: http://pomoc.baselinker.com/pomoc/obsluga-zamowien-ceneo/

14 komentarzy:

  1. Niestety na dzień dobry:
    Połączenie nieprawidłowe:
    Wystapił błąd: "Resource unauthorized" skontaktuj się w sprawie tego błędu z Ceneo. Zamówienia pobierane z adresu https://developers.ceneo.pl/BasketService.svc/Orders

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosimy o kontakt z Ceneo z prośbą o aktywację nowego API na koncie. Na nielicznych kontach jest to wymagane :)

      Usuń
    2. Miałem to samo :) Ceneo pomoże :)

      Usuń
  2. Jaki jest czas odswieżenia ceny produktu na Ceneo poprzez tą integrację?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od tego jak często Ceneo pobiera XML dla danego konta.

      Usuń
    2. Domyślnie jest raz dziennie w nocy z dnia na dzień, ale da się dodać dodatkowo bodajże trzy dodatkowe przetworzenia pliku.

      Usuń
  3. Jak używałem wtyczki Ceneo to nie były potrzebne kody EAN do wystawiania produktów. Chodzi o produkty produkowane bez kodu EAN.
    Teraz widzę, że w GUI aplikacji BL jest gwiazdka. Jak to wygląda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokumentacja Ceneo oznacza EAN jako obowiązkowy, można jednak wystawić też bez niego :)

      Usuń
  4. Czy można wybrać produkty, które zostaną opublikowane na ceneo? Czy muszą lecieć wszystkie jakie są w sklepie?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ceneo automatycznie dopasowuje kategorie w których mają zostać wystawione produkty? W Baselinker nie widzę opcji kategorii przy wystawianiu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wkleiłam link do XML w ceneo i pokazuje błąd czy to dlatego, że nie wybrałam żadnego produktu do wystawienia?
    Później wybrałam oferty które chcę mieć na ceneo i pokazuje przy nich status: Produkt zostanie dodany do pliku ceneo. Natomiast w ceneo nadal weryfikator pokazuje błąd i nie widać żadnych ofert.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosimy zgłosić się do naszego supportu po instrukcje :)

      Usuń