wtorek, 23 października 2018

Avast/AVG - miałeś problem?


Użytkownicy Avast i AVG (Avast i AVG to jedna firma o wspólnej bazie danych) mogli dzisiaj napotkać chwilowe problemy przy wchodzeniu do panelu BaseLinkera. Konieczne było dodanie strony panelu do wyjątków w Avast, aby program nie blokował dostępu do strony. Avast błędnie zakwalifikował stronę jako podszywającą się pod inną stronę (tzw. Phishing).

Sprawa zgłoszona była do obsługi Avast jako tzw. false-positive (błędne rozpoznanie zagrożenia) i została już rozwiązana. Avast potwierdził swoją pomyłkę i błędne rozpoznanie (screen poniżej). 
 


Czy mam się martwić? Nie - było to zupełnie niezwiązane i niezależne od BaseLinkera, nie ma to żadnego wpływu na bezpieczeństwo systemu. Pomyłka algorytmu programu Avast, który niepotrzebnie wpisał adres panelu na czarną listę. Tego dnia podobny problem dotknął wiele innych stron oraz programów. Zasypana takimi zgłoszeniami obsługa Avast potrzebowała trochę czasu na stworzenie poprawki. Nasz zespół czuwał całą noc i poranek, aby szybko podać rozwiązanie problemu każdemu, kto skontaktował się z nami w tej sprawie.

Wg zapewnień Avast, problem powinien już zniknąć u wszystkich użytkowników, wraz z automatyczną aktualizacją bazy Avast. Nasz test z tym programem nie pokazuje już żadnych problemów.

PS. Wkrótce premiera dużego, zapowiadanego od jakiegoś czasu modułu, bądźcie czujni :)

5 komentarzy:

  1. Dzięki za info - wczoraj przeżyłem szok kiedy logowałem się do zaplecza sklepów- wszytkie nagle zostały "zainfekowane" a połączenie było przerywane przez avast... Na szczęście to był fałszywy alarm.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za szybką i wyczerpującą informację. Praca dzięki Wam jest przyjemniejsza :)...

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam fajnie by było jakby ktoś z administracji następnym razem przy takim dość sporym problemie wypowiedział się na BaseLinker - nieoficjalny support- na FB. Ludzie zaczęli panikować odinstalowywali antywirusy co mogło spowodować dość większe problemy.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za sugestię :) Każdego, kto zgłosił się z problemem od razu informowaliśmy co robić. Gdy tylko wiedzieliśmy, na czym stoimy opublikowaliśmy odpowiedni komunikat na naszej stronie domowej (szybko skopiowany został na grupy Facebookowe). Zawsze zalecamy najpierw sprawdzić informacje na naszej stronie, tam staramy się informować najwcześniej, ponieważ z Facebooka korzysta tylko mała część użytkowników i informacja może nie dotrzeć do wszystkich.

      Usuń
    2. odinstalowywali antywirusy? gratuluję rozsądku ;)

      Usuń