niedziela, 3 grudnia 2017

Załączniki w szablonach e-mail

Wiadomości e-mail wysyłane z BaseLinkera mogą teraz zawierać załączniki. Formularz edycji szablonu e-mail pozwala dodać maksymalnie 3 załączniki do każdej wiadomości.

Jako załącznik do szablonu e-mail można dodać:
  • Fakturę w PDF (lub proformę, jeśli faktura nie jest wystawiona),
  • Korektę faktury w PDF,
  • Paragon w PDF,
  • Dowolny szablon wydruku utworzony w dziale 'Wydruki i eksporty'. Np. własna karta zamówienia, karta gwarancyjna, formularz zwrotu, etykieta lub dowolny inny dynamicznie generowany dokument,
  • Plik PDF, CSV, DOC, PNG, JPG wgrany z dysku. Plik o stałej zawartości, np. regulamin sklepu.
Dokumenty takie jak faktura, korekta oraz paragon mogą zostać pobrane także z serwisu księgowego typu iFirma, wFirma, Fakturownia itp., jeśli odpowiednio skonfigurowany jest moduł księgowy. Załącznik będzie wtedy zawierać dokument w szablonie z danego serwisu księgowego (zamiast z szablonu BaseLinkera).

Przy okazji dodawania załączników z dokumentami, udostępnione zostały też nowe tagi możliwe do użycia w treści wiadomości e-mail. Obok tagu  [link_faktura_pdf] dostępne są również:
  • [link_korekta_pdf] - link dla klienta do pobrania korekty faktury
  • [link_paragon_pdf] - link dla klienta do pobrania paragonu

Obsługa załączników stała się możliwa dzięki wprowadzenia nowego podsystemu do rozsyłania wiadomości e-mail. Budowa i wysłanie załącznika trwa długo, więc podczas wysyłania wiadomości z panelu użytkownik musiałby czekać nawet kilkanaście sekund na wysyłkę każdego maila. W tej chwili wysłanie nawet dużej ilości maili na raz z listy zamówień trwa ułamek sekundy, a cała praca rozesłania wiadomości trafia w tle do wyspecjalizowanego podsystemu który zajmuje się resztą :)

Mały dodatek: na karcie zamówienia, w historii wiadomości, można kliknąć na datę wysłania wiadomości. Nowe okienko wyświetli status wiadomości (będzie tam informacja czy wiadomość wyszła już ze skrzynki oraz kiedy dokładnie została wysłana).

10 komentarzy:

  1. Jesli podepnę fakturę jako załącznik , a nie zostanie wystawiona faktura , email zostanie wysłany bez załącznika, czy pojawią się problemy ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektórzy kupujący kupują na fakturę bez NIPU, wtedy do kopii faktury my sprzedawcy musimy dołączyć paragon. Dlatego proponuję jeszcze rozwiązanie, jeśli w zamówieniu jest i faktura i paragon, aby można było zrobić opcję, że wysyła się jako załącznik tylko faktura, a nie obydwa te dokumenty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za sugestię, pomyślimy o jakimś rozwiązaniu.

      Usuń
  3. potrzebny jest takze zalacznik proforma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli w zamówieniu jest wystawiona proforma, a nie ma wystawionej faktury, załączona zostanie proforma.

      Usuń
  4. Proszę o informacje, kiedy będzie możliwe dodawanie dynamicznie załączników do wiadomości e-mail

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tą chwilę nie wiadomo czy i kiedy pojawi się opcja dodawania indywidualnych załączników przy wysyłaniu pojedynczych wiadomości ręcznie.

      Usuń